Nejlepší trasy v Čechách

Krkonoše a Jizerské hory

Z Železného Brodu směr Krkonoše

Z Železného Brodu se můžeme vydat vstříc Krkonoším. Pěkná, byť docela frekventovaná silnice č. 10 nás přes Držkov zavede do Tanvaldu. Odtud se lze okruhem vydat od Desné buď přes Příchovice, Rejdice a Vysoké n. J. dolů na Semily, nebo doporučujeme si trasu protáhnout a okruh zvětšit  přes Kořenov na Jablonec n. J. a Poniklou a na Železný Brod zpět přes Roprachtice. Na křižovatce v Horní Sytové je také možné se vydat po místy dost panoramatické silnici přes Jilemnici a Martinice dolů na Novou Paku. Možností je skutečně mnoho, krkonošské silnice nabízejí kvalitní povrch, proměnlivý profil plný výjezdů, sjezdů a dlouhých zatáček. Zejména v turistické sezóně však musíte akceptovat vyšší provoz i co se cyklistů týče.
Velice oblíbená je také cesta táhnoucí se z údolí přes hřeben Krkonoš až na polskou stranu silnicemi 296 a 252 přes Svobodu nad Úpou, Horní Maršov a Temný Důl až do Horní Malé Úpy. Když to potom vezmete klikatou silničkou 368, 367 a 366 s až „nepolsky“ kvalitním povrchem a dojedete až do malebného městečka Karpacz, otevře se vám neobvyklý pohled na hřebeny Krkonoš v čele se Sněžkou.

Směr Jizerky a Ještěd

Ze Železného Brodu se ale také můžeme přes Tanvald vydat za Desnou nahoru k údolní přehradě Souš. Kvalitní asfalt úzké silničky č. 290 se vine nádhernými lesními serpentýnami až do Bílého Potoku, odkud můžete pokračovat třeba do Lázní Libverda nebo přes Raspenavu do Frýdlantu, kde za návštěvu stojí rozhodně aspoň místní zámek (respektive hrad)!

Z Tanvaldu se ale můžete také vydat po silnici č. 14 na Jablonec nad Nisou. Cestou stojí za pozornost hlavně kamenný viadukt ve Smržovce. A když už budete v Jablonci, nezapomeňte přejet do Liberce a objet si zdejší dominantu, nepřehlédnutelný Ještěd, jehož okolí je klikatými silničkami doslova protkané. Vyjet můžete třeba z Horního Hanychova a vydat se na Hoření Paseky a Rozstání a přes Javorník, Proseč pod Ještědem a Rašovku (neobvyklá rozhledna nad restaurací) zpátky do Liberce.

Jan Krajíček (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 188 cm
Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)