Nejlepší trasy v Čechách

Jižní Čechy a Šumava

Česká Kanada

Neprostupné hluboké lesy, kopcovitá krajina se spoustou rybníků, vesničky roztroušené tu a tam – příhraniční oblast mezi Jindřichovým Hradcem a Telčí přímo překypuje nádhernými přírodními scenériemi, které můžete ze sedla motorky vidět. Asi nejoblíbenější zdejší trasou je silnice č. 151 od Kunžaku do Dačic, která krom výborného povrchu nabízí i členitý profil (pozor na některé horizonty!) a zábavnou porci rychlejších i klikatějších úseků. Za horkých letních dnů si můžete oddychnout třeba v rozlehlém a stinném parku u dačického zámku.
Perfektní svezení a krásnou podívanou na rozlehlou zvlněný krajinu vám nabídne i odbočka dolů na Slavonice (před Markvarcem), což je samo o sobě, hlavně díky renesančnímu náměstí, opravdu výstavní městečko, takže si zde určitě dopřejte trochu času. A ještě před Slavonicemi si můžete cestou v Českém Rudolci prohlédnout zříceninu zámku přezdívaného "Malá Hluboká". Do Nové Bystřice pak vede ze Slavonic  mezi poli a hustými jehličnatými lesy vede silnice č. 152, u níž hned kousek za Slavonicemi leží areál lehkých opevnění (řopíků) restaurovaných do stavu z období mobilizace v září 1938. Spolujezdkyně zas možná ocení malou zajížďku do nedaleké Maříže, vyhlášené svými keramickými dílnami.
Příjemnou, převážně lesní cestou, lze udělat ještě zastávku ve Starém Městě a navštívit mohutný Landštejn, zříceninu někdejšího pomezního hradu. O něco dál při silnici se nachází další úsek zdejšího prvorepublikového opevnění (Klášter II) - tentokrát jsou bunkry rozesety po okolních lesích, takže se můžete vydat i do terénu, samozřejmě pěšky.  Zvláštní atmosférou se potom vyznačuje vesnička Klášter s velkým chrámem a kostelem na břehu rybníka.

Třeboňsko a Novohradské hory

Když už se budete pohybovat na Jindřichohradecku, není od věci vyrazit na Třeboň a dál na jih. Z Třeboně vede, jak jinak než mezi rybníky, oblíbená silnice č. 154, která vás z rovinatého kraje Třeboňska vyvede až k Novohradským horám, do Nových Hradů. Kousek za městem směrem na Trhové Sviny stojí za návštěvu Terčino údolí, rozlehlý anglický park v údolí říčky Stropnice. Z Nových Hradů pak vřele doporučujeme členitou cestu střídající pomalejší i rychlé úseky malebnou přírodou až do pohraničních Českých Velenic. Nezapomínejte však, že jihočeské silnice jsou hlavně v sezóně plné cyklistů!

Šumava

Za výchozí bod pro vyjížďky Pošumavím lze vzít Český Krumlov, který je sám o sobě zajímavou výletní destinací. Až rožmberské historické město zapsané na seznam UNESCO pořádně prohlídnete, můžete se vydat několika směry. Proti proudu Vltavy se stejně jako řeka vine silnice č. 160/163 do Rožmberku a Vyššího Brodu. Převážně lesní stinná trasa nabízí příjemné svezení hlavně v létě, pozor však na vyšší provoz a cyklisty, kteří občas za ne zcela přehlednými zatáčkami mohou překvapit. Cestou se nachází spousty vodáckých kempů, takže s občerstvením není problém, ve Vyšším Brodě je navíc známý cisterciácký klášter.
Předhůřím Šumavy a údolím Vltavy lze pak už docela otevřenější silnicí č. 163 dojet do Černé v Pošumaví. Pokud vás chladivé vlny Lipna zlákají k osvěžení, můžete se vykoupat třeba na některé z pláží u Karlových Dvorů nebo Horní Plané a pak pokračovat dál podél hranic Národního parku Šumava přes Volary a Lenoru. Turistickými pozoruhodnostmi, hmotnými památkami i pěknými trasami na pěší túru se to v tomhle krásném koutu přírody jen hemží, stačí připomenout neobvyklé alpské roubenky ve Volarech nebo někdejší sklárny v Lenoře.
V úseku Horní Vltavice- Kvilda (silnice č. 167) vede převážně lesem po úbočí kopců krásná klikatá silnička, která místy otevírá nádherné výhledy, takže se můžete jen tak na půl plynu kochat podmanivou přírodou. Dojet tudy lze až do údolí Otavy. Jejím údolím pak proti proudu kolem soutoku Křemelné a Vydry vede pěkná úzká silnička se spoustou zákrut, která vás vyvede kolem Čeňkovy Pily přes Srní až na Antýgl, kde se na břehu Vydry nachází známý kemp. Dál doporučujeme se vydat na Modravu, kde můžete motorku nechat a vydat se pěšky po turistické stezce třeba do údolí stejnojmenné horské říčky. Zpátky na Kvildu pak lze  pokračovat přes Filipovu Huť. Ačkoliv zdejší horské silničky nedávají moc prostoru k rychlejší jízdě (a kdo by taky chtěl tak malebnou přírodou bez povšimnutí proletět…), nezapomínejte, že Šumava je plná cyklistů a pěších turistů!

Jan Krajíček (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 188 cm
Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)