europ_asistance_2024



Moto Cinch

Kdo někdy vezl motorku na vleku nebo v dodávce, dobře ví, že to není úplně jednoduchá záležitost a zabere to minimálně dost času a nervů. Spolehlivým řešením jsou samozřejmě popruhy, ale kurtovat promočenými pásy mokrou motorku nebo, nedejbože, krosku od bahna, to není žádný med. Nápadů na řešení tohoto problému už bylo mnoho. Tím posledním je Moto Cinch, jednoduchý vynález, který nám nedávno přistál v redakci.

Kapitoly článku

Krabice s celým systémem nebyla velká, proto jsem tak trochu nedůvěřivě čekal, co ukrývá. Po rozbalení na mě vykoukly dvě amputované končetiny robota číslo 5, přepravní taška a pár šroubků. Upřímně řečeno, bez dokumentace a shlédnutí pár fotek mi nebylo hned jasné, jak tento systém může udržet motorku na svém místě. Celý princip je ale poměrně jednoduchý. Jako bod pro uchycení stroje využívá stupačky, tedy pevnou část zhruba uprostřed motorky. Princip funkce celého systému je stažení motorky za stupačky v tlumičích. To zajišťuje perfektní stabilitu.
Systém bohužel není přenosný a nedá se aplikovat bez provrtání podlahy vleku nebo dodávky a v celé redakci se nám nepodařilo najít vhodnou oběť. Nedá se nic dělat, zůstaneme v rovině teorie... Pro instalaci Cinche potřebujete jen vrtačku a základní nářadí. Do podlahy vleku vyvrtáte díry pro základy na uchycení Cinche. Ty musí být od sebe zhruba stejně daleko jako stupačky vašeho stroje (využití je neomezené, od kapotovaných silničních motorek po krosky). Na základy pak už jen navlečete upínací mechanismus. Jeho druhý konec navlečete na stupačku a zatáhnete za páku. Systém stáhne motorku v tlumičích a ta zůstává stabilní. Vše pak jen zajistíte páskem.
Celá operace upnutí motorky trvá zhruba deset sekund a zvládne jí i jeden člověk. Při upínání špinavého stroje se nemusíte vůbec umazat a stačí mít jen trochu čisté stupačky a řidítka. Cena celého systému začíná na částce 4 249,- Kč a končí na 4 560,- Kč. Cena se odvíjí od typu motorky. Rozhodně to nejsou malé peníze, ale když si spočítáte, kolik jste nakoupili kurt a kolik drahoceného času a někdy i škrábanců na laku přivazování na vlek stojí, je o čem uvažovat.

Jak to funguje?

Informace o redaktorovi

Matěj Oliva (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (23x):
Související firma


TOPlist