gbox_leden



Jarda Šíma: První stoFka na Africe Twin za 18 měsíců

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Boro78 (51) napsal 16.08.2018 v 15:46

Destroyer 13 tis E neni ziadny peniaz. Ja niesom ziadny zavodnik ktoremu by vadil podvozok ala nova AT. Naopak ta motorka je najlepsia co v honde urobili za poslednych x rokov. Strci do vacku kde jaku inu konkurencnu masinu. A v BMW uz nevedia co robit tak ich vysledok je nova 850tka ktora je hrozna. Mne sa nepaci uz od pohladu. Ale mozno taky ako si ty na nej bude rad jazdit pretoze je značková. Ja mam racej klasiku do ktorej mozem rukami sahat a nepotrebujem k tomu PC a aktualizacie. Jazdim do miest, kde ziadny servis od BMW ani Hondy nieje dostupny, ziadna odtahovka proste nič. Tak riesim pre niekoho nepochopitelne...

vilemx (228) napsal 15.08.2018 v 13:20+1

Destroyer> Tyhle pohrdavé komentáře na jezdecké schopnosti jsou jen ubohé měření pindíků. Představ si, že jsou lidé, kteří oželí špičkový, ale na servis náročný a na poškození náchylný podvozek, a na toulání po Trantáriích jsou raději za průměrný, na který nemusí dlouho šáhnout a nemusí furt řešit špinavé či na omlácení náchylné kluzáky. Blbé je, pokud častý repas vyžaduje i ten průměrný podvozek A to jsme se nedozvěděli
K článku jen tolik, že spíš než o testu na už projetých 100.000 km to je o informaci, že se pojede další kilo = haló, máte zájem o sponzoring???

Destroyer (237) napsal 14.08.2018 v 21:55

Boro78 - ak tvrdis ze horsi podvozok ti nevadi tak silne pochybujem o tvojich jazdeckych schopnostiach. Na motorke za 13.000 eur mat slabsi podvozok je pre mna nepochopitelne fiasko

Boro9 (0) napsal 13.08.2018 v 09:53

Ahoj,
myslím si že technické okénko příjde v nějakém dalším komerčním článku ..

Za mne, zadní ložisko KO po 15 000 - , a z okolí má jeden kluk stejnou zkušenost .. taky měnil .. problém je v tom že bez hlavního stojanu se to těžko odhaluje, když už je načlé. Vytečené vidle neřeším, to je většinou problém zanedbané údržby ( špinavé kluzáky) , originál řetězovka výdrž cca 30 000 km, zadní desky 10-12 000 , přední jsem při aktuálních 34 000 ještě neměnil a udělají si myslím 50 000 km.
Při cestě po Ukrajině letos v létě jsem řešil volný krk řízení, tak to je třeba taky občas zkontrolovat..
Jinak ta motorka mne nepřestává bavit a to ji vůbec nešetřím a užívám si každý kilometr...

sekáčmagor (128) napsal 12.08.2018 v 18:23+4

"Například skvělé řetězy EK obstáli na výbornou, což bychom ale jinak zjišťovali s jinými lidmi několik let,” uvedla Lukáš Kosina s Motopointu." Když pominu že člověk který píše článek který bude číst nejméně několik desítek tisíc čtenářů napíše "řetězy EK OBSTÁLI..." tak to je opravdu k blití.Ale jsem rád že pan Šíma potvrdil kvalitu EK tak rychle a nemuseli jsme na výsledky čekat několik let.Společnost Enuma chain sídlí v japonském městě Kaga, v průmyslové oblasti blízko Komatsu na západním pobřeží Japonska. Firma má dlouho historii, byla založena už v roce 1941 a hned od svého vzniku se zařadila na přední příčky v oblasti technologií a vývoje. Roku 1974 představila Enuma jako první na světě O-kroužkový těsněný řetěz, který se vyznačoval podstatně vyšší životností řetězu, a to hlavně díky nižším ztrátám mazadla. Tento průlom se brzy stal standardem v motocyklovém průmyslu a vedl až k dnešnímu high-tech EK Quadra-X kroužkovému řetězu, který dále prodlužuje životnost při současném snížení tření.No nebýt pana Šímy a Motopointu tak by ti Japonci dodnes nevěděli co dělají.

Vlnič (199) napsal 12.08.2018 v 08:54

lopata75: Ok, já jsem si uvědomil, že ty režimy sport 1, sport 2, sport 3 aj, patří k tomu automatu DCT

Boro78 : jjo pořídíl jsem F800, ale zase nejsem nějaký zaslepený fan s vrtulemi před očima, ale ta motorka mě baví, proto ji mám. A lanko plyn, lanko spojka je na tom taky, navíc má vypinatelné ABS. Ve srovnání s Afrikou ta Afrika ve spoustě věcí vítězí, je to prostě dospělejší dotaženější motorka. Mě se to CRF taky líbí, ale co mě trochu zaráží, je kult který se kolem ní utváří/utvořil ne nepodobný tomu co se vytvořilo kolem GS 1200.

Základní údržbu si na tom GS 800 taky udělám a např výměna vzduch filtru je na tom hračka, kdežto u TA 700 už to byl celkem servisní úkon s obavou o zdraví všech plastů.
Přeju ti ať t TA spolehlivě slouží na tvých cestách dál

Boro78 (51) napsal 11.08.2018 v 11:40

Vlnic, jel jsem a mnel moznost vyzkouset v klidu GSA LC, GS, CRF1000L. Mam 3tiho TA v rade servisuji si jej sam a delam delsí štreky. Jinak bych ten nazor nemel. Stupne kontroly trakce nemaji vliv na funcnost motocyklu pokud nefunguji. Stejne jako ABS a dalsi elektronicke vychytavky. Informuj se vic v hodne u sef mechaniku. Protoze to zadny test nenapise. Testy jsou hodne povrchne zamerene na emoce. V tech testech jsou popsany technicke informace na kterých nemuzes stavet dlouhodobe uzivani motorky, jej servis a dostupnost ruznych dilů. Dnes se vsechno orientuje na spotrebu a ovace waw. Lidi utraceji baliky panez za vychytavky ktere ve skutecnosti potrebuji opisovat u piva a na dlouhy ceste je nevyuzivaj. Vidim, ze sis poridil taky BMW tak chapu tvoj pohled na vec. Podle mne je ta 800vka nedodelana. Ale to je vec nazoru.

lopata75 (111) napsal 11.08.2018 v 11:34+2

Vlnic: Boro píše o modelu 15-17... Tam žádný z palivový mapy na přepínání nejsou... Plyn je lankový apod...

technick (41) napsal 11.08.2018 v 11:22+2

Každá dobře servisovaná motorka to vydrží
Tím dobrým servisem myslím po každých 20000 km uvést motorku do stavu nového stroje a pořádně prohlédnout všechna kritická místa podléhající opotřebení.

Já se takhle svým motorkám věnuju, mám rád techniku v pořádku a při vysokém ročním nájezdu není jiná šance udržet spolehlivost stroje.

Většinu závad způsobí zanedbaná údržba, nebo prevence a kontrola.

(nedodržení utahovacích momentů, specifikací maziv, přehlídnutí poškozených prachovek, přehlídnutá netěsnost vzd. filtru, nedostatečná kontrola vůlí, ignorace hlučných ložisek a zanedbaný servis podvozku - výměna oleje, prachovek, gufer, servis řetězovky atd.)

Nehledě na to, že mnohdy je i při kvalitním servisu schopen doprasit motorku i uživatel

Jarda ví jak se k motorce chovat a jak jí servisovat, s čím ještě může v jízdě pokračovat a co opravit na místě. Takový člověk je schopen velkého nájezdu kilometrů i na méně spolehlivém stroji.

BMW F 800 GS bohužel zlikvidoval svojí chybou - dlouhé tažení na laně a zadření přehřáté hřídele převodovky, která se neměla šanci mazat olejem při vypnutém motoru.

To by nevydržela ani Africa i když je zde prezentována jako etalon spolehlivosti a dokonalosti, ale na soudy letošních nových modelů je ještě brzy a původní chcípající 2016, 2017 ročníku už své majitele dokázaly potrápit Zadní ložiska si kontrolujte a měňte, odešlo i při testu 50000 km časopisu Motorrad (Motocykl)

Občas si popovídám se servisáky ve značkových motoservisech jiných značek a stroje s 300000 km se jim pod rukama běžně objevují, jsou to většinou motorky až deset let staré.

Vlnič (199) napsal 10.08.2018 v 21:59-1+1

Boro 78: Borisi sorry, ale píšeš digitální BMW, ale jel si na CRF 1000? Se svými několika palivovými mapami a x-stupni kontroly trakce a ABS mi zrovna jako analogový motocykl nepříjde ... a že má průměrný podvozek? Za 350k? .. no co by člověk chtěl, že ...

Boro78 (51) napsal 10.08.2018 v 21:32-7+1

Clanek je slabej, ale motorka paradni. Cestovni motorka neni konzumni zbozi. Cestovni motorka ti ma slouzit a ma byt opravitelna tam, kde nic neni, tam kde je nejblizsi nahradni dil 5tis daleko. Prumerny uzivatel by nani mnel umet udelat stredne velky servis a nebýt zavislý na PC a diagnostike. To vsechno AT splnuje a tim je silna, silnejsi nez digitalni BMW. Ma dlouhy servisni interval. Ma nadprumernou ochranu pred vetrem. Lankovy plyn a spojku, zadne starosti z hydraulikou ala BMW1150 anebo Caponard atd. Jsem rad, ze udelali motorku ze kterou jde pracovat. To ze ma prumerny podvozek, no a co? kdyz cestujes 120km/h nepotrebujes zavodni podvozek! Nova AT je jedina nova enduro motorka na trhu ktera ma minimum elektroniky, alespon ten prvni model co ma Jardo.

Rosenbauer (-1) napsal 10.08.2018 v 16:34

Já mám na svý xrw najeto přes 100000 a žádnýho sponzora nemám
Jinak musím říct že nová AT se mi líbí ale..

2lizard (8) napsal 10.08.2018 v 16:00

PR článek ouplně o ničem Ještě bych zkousnul, že by Afriku po takovéto "náloži" rozebrali do "šroubku" a ukázali jak po těch 100tis vše vypadá, podobně, jak to udělali s Tigrem 800 po 50tis.

Vlnič (199) napsal 10.08.2018 v 12:38

Meli: na webu jarasima.cz se dozvíš naprosto přesně co se tou F800 GS stalo ... ale pravda je, že tady sem o to nezavadil.

Kratasek (1) napsal 10.08.2018 v 12:15

Jaroušku, velká gratulace a přeji další stofku , hodně šťastných kilometrů a doufám, že další významné kilometry oslavíme spolu

Meli (195) napsal 10.08.2018 v 10:57+3

Šímu obdivuju, ale nevím jestli skutečně testuje, nebo jen nabízí marketingový produkt "nájezd kilometrů", který si u něj různí prodejci zaplatí a kterým pak prodejce ovenci daný výrobek aby se líp prodával. Mno a když se to nepovede tak to nějak ututlame jako s f800gs...

FrogySkoky (132) napsal 10.08.2018 v 09:42

afričanx (4) napsal 10.08.2018 v 08:46-1

Bych řekl, že objektivita testu není bůh ví jaká...za tak krátkou dobu, najet tolik kilometrů...tzn. většinu času asi jela na šestku, někde po dálnici...takhle by opravdu mohla natočit i půl milionu určitě je to dobrá motorka, ale zkušenosti opravdových uživatelů, budou asi objektivnější.

MichaT (31) napsal 10.08.2018 v 08:26

Respekt! Respekt! Zajímalo by mne, Jardo, proč nepoužíváš verzi s automatem. U mladíků, kteří na cestách nikdy nedostali zánět šlach a nikdy dvojspojkový automat nevyzkoušeli to chápu. Bojíš se, že by se automat rozbil?

Pivko (85) napsal 09.08.2018 v 22:54-2+2

Motorka je z půlky po vyměně nových dílů a to jsem optimista.

Frankie (731) napsal 09.08.2018 v 21:32+2

Jarda Šíma je borec. Sleduju ho už od let kdy jezdil na Jawách a obdivuju a tak trochu i závidím tu chuť stále jezdit, která podle mě souvisí s chutí do života. Tenhle člověk asi nikdy nezestárne Jízda na motorce je pro něj opravdu vším, je to prostě nadšenec.
A Honda ? Pro něj je stejně jen jednou z mnoha a vzhledem k tomu co už najel na předchozích strojích, to zatím neznamená nic.

Pavel_76 (1) napsal 09.08.2018 v 20:53+1

Ta motorka da 300 000 s prstem v nose. Proč by je taky nedala že jo.
Nemám moc rád tohle vychloubani, i když vzhledem k tomu že je to všechno o sponzorech tak je to pochopitelné.
Stačí se podívat na zahraniční borce co Maj na Varadarech a jinejch podobnejch 500 i 600 tisíc. Takže nic zásadního se vlastně nestalo.

Destroyer (237) napsal 09.08.2018 v 20:36-2+8

Afrika Twin so svojou marketingovu lobotomiou nastolila tak vysoke naroky na tu motorku ze aj keby bola vesmirnou lodou a skutocnou revoluciou na dvoch kolesach tak ma sklame.
Pravdou je to ze je to motorka, obycajny japonec ktoreho opravovat nad ramec servisu je utrpenie. Motorka obycajna, moderna, dobra a spolahliva. Nieje to KTM co ta chce zabit a nieje to BMW co je zazitok uz len nastartovat. Neponuka nic prelomove je to motorka. Spolahlivy japonec. Nebudes z nej hotovy, ale je to dobry pracant a kvalitne s ohladom na okresanie vsetkych vyrobnych nakladov zmontovany stroj. Nieje prepchaty patentami ako BMW a nieje to rallye KTM.
...a ten kult ktory okolo toho vnikol je smiesny. Uz sami majitelia pranierovanim akehokolvek ineho adventure modelu (najma BMW) sa dostali na metu sovinistickeho pokrytectva najvyssieho rangu. Je to len motorka. Je dobra a tym to konci. Nieje to vznik novej ery ako ked BMW prislo s R1100 alebo KTM s 950. Nieje to prelomova Honda CB 750 a ani Fireblade, nieje to Yamaha R1. Je to len obycajny koncept obycajnej motorky.
Takze chlapovi prajem stastnych 300tis km a verim ze to da. Ak bude o tom kniha tak si ju rad pocas zimnych vecerov precitam.

Raisto01 (90) napsal 09.08.2018 v 19:01+1

Škoda, škoda, opravdu nekvalitní článek o kvalitním člověku a motocyklu. Oba si zaslouží lepší novinářskou práci.

DROBEK-HK (3) napsal 09.08.2018 v 17:22+1

Ahoj,co se týče tecnického okénka tak s Jardou jsem prohodil pár slov na loňském setkání příznivců časopisu Motoroute,tak Honda měla najeto něco přes 7O tkm.Vracel se z Ruska a co se týče závad tak ložiska zadního kola K.O. a vyteklé přední tlumiče jinak nic,ale domů ho dovezla.Ty ložiska mě trošku zarazila ale je tady M.CZ jeden uživatel který už taky měnil s menším nájezdem.Sám Afriku hodně sleduju a vypdá to že se povedla.

Topinka_r (5) napsal 09.08.2018 v 17:20

Cely clanok o nicom. Uz ma ta Honda Africa loby- marketing nebavi. Vydrzala 100tis km, no a co!?!? Aj ine vydrzia a bez 100% servisu. Mimochodom, kolko stala ta udrzba pri 100tis km... to sa asi blbo pise, alebo by pan novinar musel pohnut hlavou. Zbohom.
P.S. Africu som chcel kupit, ale teraz ani nahodou. Za tu cenu, a bez poriadnej vybavy... dakujem. Radsej GS s kardanom

Vlnič (199) napsal 09.08.2018 v 13:23

Je to všechno pěkný, přeju mu aby těch 300 dal v pohodě a ve zdraví , ale v tomhle článku chybí technické okénko jako sůl, nějaké servisní údaje a historie ..? Takhle je to jen reklama na to, že moto ujelo 100 tis

dydzej (-3) napsal 09.08.2018 v 11:17-1

mam 16000km za 3 měsíce na Africa Twin Adv. Sports .. což odpovídá Jardovu tempu a jen jezdím a měním gumy .. ..

Boro78 (51) napsal 09.08.2018 v 10:35-4+4

Jardo, at nova AT ve tvem testovani vydrzi a nesklame. Protoze nekteri lidi od BMW jen čekaj až se neco neopravitelneho prihodi. A opak je pravdou, vetsinou se zpravuji baworaky. Honda vetsinou dojede, taky osobni zkušenost už temer 250tkm na transalpech :)

kuchta50 (90) napsal 09.08.2018 v 10:33

Měl jsem starou 750 Afrika Twin a zrovna na zadek jsem z ní nepadnul,nějak mě neseděla.Už po 100 km mě pálil zadek a já se posouval od špice sedla až dozadu,abych to přerušil,jednička byla zbytečně dlouhá,takže v terenu,i v zácpách nezvládala jet krokem bez pomoci spojky,ale i tak jsem ji měl rád,akorát její výška mě ubíjela.

Předchozí
1 2
Následující


TOPlist