sumoto_leden

Cestování na motorce je skvělý zážitek, pokud se na něj připravíte

Poznávat nová místa ze sedla motorky je jedním z nejkrásnějších zážitků. Aby se však cestování na motorce nestalo spíše noční můrou, je třeba na něj důkladně připravit sebe i motocykl. Pak už stačí sehnat spolehlivé spolucestující a dovolená v jedné stopě může začít.

Než vyrazíte s motorkou na dovolenou, ať do zahraničí nebo u nás doma, rozhodně na cestu dobře připravte sebe i svůj stroj.

Na plánování trasy jste měli celou zimu, takže už jistě víte, kam chcete vyrazit, na jak dlouho, kudy povede trasa a která místa chcete navštívit. Cestování na motorce přináší spoustu výhod a jednou z nich je, že máte větší svobodu a více možností tras než v automobilu. Ale také je větší pravděpodobnost, že se budete se svými spolucestujícími občas hledat. Všichni členové výpravy by tedy měli být podrobně seznámeni se všemi záchytnými body a plánem cesty. A všichni by také měli vědět, kolik kilometrů ujede jejich stroj a myslet na to při plánování tankování.

Příprava motorky na delší cestu

Ať už se chystáte na cestování na motorce po ČR, nebo vyrážíte na dlouhou dovolenou do ciziny, vždy by motocykl měl projít důkladnou prohlídkou a servisem. Jste-li z Opavy nebo okolí, svěřte motorku do rukou profesionálů z AZ pneu, kteří stroj prověří a dokonale připraví na vaši bezstarostnou jízdu. Věříte svým schopnostem, vědomostem a důkladné péči, kterou motorce celý rok věnujete? Přesto před cestou zkontrolujte:

• stav pneumatik a ventilů
  • brzdy, brzdové destičky a tlumiče
  • seřízení spojky
  • olej a filtr
  • plný stav provozních kapalin
  • akumulátor a svíčky
  • lanka, kabely a rozvody
  • promazání všech potřebných částí
  • všechna světla
  • platnost technické kontroly

Nezapomeňte, že bezpečnost je při cestování na motorce nejdůležitější. Proto doporučujeme si přečíst náš článek Jak správně jezdit ve skupině.

Co vzít na cestu?

• Z dokladů přibalte občanský průkaz (podle cílové země i cestovní pas), řidičský průkaz, malý techničák, zelenou kartu a potvrzení o cestovním a zdravotním pojištění. Přesvědčte se také, zda nepotřebujete mezinárodní řidičský průkaz. Dostatečná finanční rezerva by měla být samozřejmostí. Myslete i na to, že ne vždy se dá zaplatit kartou, což platí i pro některé čerpací stanice.
  • Uložte si důležitá telefonní čísla pro případ nehody a nutnosti přivolání asistenční služby. Máte-li zamluvené ubytování, přidejte i kontakt na majitele.
  • Žádnému z cestujících by neměla chybět navigace, ve které bude mít uloženou trasu se záchytnými body. Ušetříte tak spoustu času, který byste jinak museli věnovat shánění posádky a navádění k místu setkání.
  • Předem se informujte o dopravních předpisech všech zemí, kterými budete projíždět, a pořiďte si příslušnou povinnou výbavu.
  • Základem povinné výbavy je motolékárnička, navíc by se vám však mohly hodit i léky proti bolesti, dezinfekce, rychlé řešení střevních problémů, léky na alergii a samozřejmě pravidelně užívané medikamenty.
  • Chcete-li mít jistotu, že vás na cestě nic nepřekvapí, vybavte se také opravnou sadou na pneumatiky a lanka, náhradními lanky, pohotovostní zálohou provozních kapalin, základním nářadím, náhradními žárovkami a pojistkami a zámkem na motorku.
  • Dnešní stroje poskytují dostatek místa pro všechny potřebné věci, ale při cestování na motorce berte vždy jen to, co opravdu potřebujete. Zbytečné zvyšování zátěže se může projevit na jízdních vlastnostech motorky.

AZ pneu se o vaši motorku skvěle postará před i po vaší jednostopé dovolené. Objednejte se včas!

PR článek - (Odebírat články autora)

Související firma
  • AZ pneu PRO CZ

E-shop AZ-pneu.cz je největší prodejce a přímý dovozce motopneu Michelin, Pirelli, Metzeler, Continental, Bridgestone, Dunlop a Mitas. Patříme k prodejcům s největšími skladovými zásobami, na našich skladech máme běžně okolo patnáctitisíc pneumatik. Kromě moto pneu nabízíme i osobní, off road, užitk...