České mototoulky: 1. díl průvodce pro motorkáře

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

dixik (0) napsal 28.01.2017 v 03:43

jestli ste knížku neměli v ruce, tak kritiku nechápu. já mám objednáno a moc se těším až dojde, i když se zrovna mýho kraje netýká knih o zahraničních mototripech je dost, ale vyloženě o Čechách jsem ještě žádnou nezaznamenala. takže za mě jednoznačně ANO. ráda se podívám i mimo okres, cesta mě baví, ale pokud můžu vidět i něco jinýho než hlavní tah a přitom se neztratit na lesní cestě... pak sem každopádně pro není to žádná extra pálka a v životě už sem utratila prachy za takový blbosti, že jedna užitečná knížka mý skóre spíš vylepší

crowack (58) napsal 24.01.2017 v 14:49

Knížku jsem koupil, a jsem velice spokojen.
Jak už tady někdo psal, samotná trasa je spíš jednotícím prvkem, který definuje danou oblast. K tomu obsáhlé povídání nejen o oblasti celkově, ale hlavně o pamětihodnostech, které jsou k dané trase vyznačeny. A to mluvím třeba o 15 místech na 200km - ke kazdému místu poměrně detailní popis včetně historie atd. Člověk tak má představu, co ho v dané oblasti čeká, co je tam k vidění, na co si dát pozor čemu se vyhnout a co naopak nevynechat. Ve výsledku to pak vypadá, že trasu, která má psaný čistý čas jízdy okolo 4h, bych já viděl na celý víkend, V klidu pojezdit, poznat kraj, prohlédnout památky a v neděli odpoledne domů
Pokud vyjde další díl, koupím si ho taky.
Hloubka informací ke každé trase je to, co dělá rozdíl mezi touto publikací a těma ostatníma. Zajímalo by mě, v jakém to vydali nákladu, protože to muselo dát spoustu práce - v tomto kontextu je cena víc než přiměřená.

Beast1186 (9) napsal 20.01.2017 v 12:07

Přesně tak. Pět tras je naprosto v pohodě, protože se člověk o těch místech dozví uplně vše, a Jirka fakt jde do detailů. Takže za mě plus. Knihu si rád koupím.

Frankie (731) napsal 19.01.2017 v 16:49

Kdo čte Motoroute, ví, že autor knihy Jiří Bašný má zajímavý a poutavý styl psaní. Podle mě bych to nebral jako trasy přesně odkud kam, jako spíš oblasti a tipy na výlet. I když jsou to samozřejmě jen dohady, knížku jsem neviděl. Každopádně věřím, že knihu kupovat smysl má...

Jarda-z-Úpice (44) napsal 18.01.2017 v 20:36

Podobných knih není nikdy dost. Že to bude pokračovat je zřejmé z toho, že je toto první díl. Cestování po ČR je trochu opomíjeno a každý se vydává co nejdál, přitom i u nás je plno krásných motorkářských míst. Naše parta jezdí spíše "okolo komína", ale ani tak nejsme o nic ochuzeni. Píši to ale proto, že jsem si vloni koupil knihu od Kádi Kadeřábka "Motorkářský průvodce po Čechách", která je rovněž skvělá. Hezké trasy a plno informací, které lze využít. Tak hlavně si užívejte jízdu s přáteli v parádním počasí po krásných místech.

JS (2) napsal 18.01.2017 v 19:50

Kritizovat umí každý, podle mne dobrý počin za slušnou cenu kde budou dopodrobna popsané zajímavosti z okolí jednotlivých tras,

JS (2) napsal 18.01.2017 v 19:32

Knížku bych určitě nekritizoval, určitě je za ní spousta práce, je za pár kaček co dnes stojí lepší časák a jak znám autora tak do detailu zpracované vše v okolí co stojí za shlédnutí.

raid (45) napsal 18.01.2017 v 11:22+1

Ta kniha Hory a zatáčky asi bude perla, když jí čerství majitelé chtějí obratem za půlku prodat - teda aspoň podle toho, co je uvedeno v diskuzi tady na Motorkářích.
Ono mít třeba 500 tras v jedné knížce zní sice suprově, nicméně s největší pravděpodobností by to byla taková ta publikace věrně charakterizující současný uspěchaný a povrchní svět. Tzn. jedna trasa na dvoustranu, pár atraktivních fotek z okolí, pokud možno bez popisku, takže člověk stejně houby ví, na co to čučí a pár dat o projetí. Délka, čas, případně kde odbočit a kvalita zatáček. To celé v atraktivním designu a šup šup na další dvoustranu a další trasu.
Tady je 5 tras na 70ti stranách, co si myslíte, že tam autor všechno píše? Svůj životopis? Řekl bych, že to není ani tak o těch trasách, to je jen sjednocující prvek, ale spíš o lokalitě jako celku, zajímavosti, historie, co vidět, kde se zatavit. Co trasa to spíš návod na víkend než návod na projetí z bodu A do bodu B.
Asi tak.
Nejsem zastáncem podobné literatury, taky si to raději všechno naplánuju sám, nicméně je spousta lidí, co si rádi nechají poradit, zvlášť když to mají pěkně pokupě.

Samíc (8) napsal 17.01.2017 v 22:31+1

Kvůli pěti trasám vydávat knížku, no nevim. No a že by tu nic podobného nebylo bych neřekl.
Tak třeba knížka HORY A ZATÁČKY, která tu byla také nedávno nabízená, je pravda, ze stojí nějakých 550 Kč, ale dle mého za ty peníze ma co nabídnout, tam opravdu koupě nelituji.
Je zaměřena na střední Evropu a jenom tras po České Republice je tam 30, dále Slovensko 13 tras, Rakousko + Bavorsko 61 tras, Slovinsko 8 tras, Italie 48 tras, Švýcarsko 15 tras, Francie 16 tras.

raid (45) napsal 17.01.2017 v 19:59

Nic podobného to nebylo a není, tak přestaňte mektat a napište něco sami Náš trh je hodně omezený, zato je tu spousta lidí, co pro ně i jen 5 tras je nabídka z říše snů. Kritizovat umí každej.

TomProv (24) napsal 17.01.2017 v 19:16+2

Takových podobných tras a krásných míst v ČR by se dala nalézt hromada. Rád bych si koupil knihu, kde bych jich bylo hodně pohromadě a já se v nich mohl přehrabovat a vybírat tu, která se mi bude hodit do momentální, cestovací nálady. Ale vybírat z 5? To radši sednu ke kompu...

Karlvon47 (0) napsal 17.01.2017 v 17:45

Zajímavý počin, ale jak píší ostatní, za ty peníze dost málo muziky...

Juky (1) napsal 16.01.2017 v 16:55+1

Za mňa super len tak ďalej. Ale je pravda že trás je tam málo. Nechcem mať 30 knižiek na ČR. Mám rad všetko pohromade. Tak by stačila jedna a obsiahlejsia. Tak si počkám na posledné komplet vydanie.

FrogySkoky (132) napsal 16.01.2017 v 14:41

Snahu oceňuji, ale pět tras je za ty peníze málo...

Raisto01 (90) napsal 16.01.2017 v 13:01+9

76 stran za 149,- je celkem rozumná cena. Co je ovšem úplně mimo, je pouhopuhých pět tras. To už za ty peníze nestojí ani náhodou. Je to jako různé seriály na trafikách, jeden díl stojí pár korun, ale třicetidílný komplet už je za ranec.